Godmorgon! Eller goddag redan!?

2013-09-24 / 11:55:18
Sådäär.. Eftersom jag är riktigt morgon trött alltid och gillar och sova så brukar jag först vakna vid denhär tiden.
Men idag vaknade jag redan vid tio (Vilket är tidigt för mig) I med morgon kaffet sedan hängde jag upp tvätten, bäddade sängen. Nu är det bara disken som väntar. Men orkar inte stressa med det..
Tänkte koka lite kaffe så jag vaknar till lite mer.. Tar nämligen nån timme för mig att vakna ordentligt.
Därför gillar jag hellre göra kvälls pass.. Jag börjar 16.00 hinner vakna upp och vara och fixa en stund innan det är dags att bege sig mot jobbet. Morgonpass är inget för mig. Då gäller det att vara vid kontoret redan lite före
07 och det betyder att jag måste åka hemifrån SENAST 06.20 usch fy.. Jag tar ju morgonpass lite då&då
ifall det behövs.. Men jag har turen att jag oftast gör kvällspass.. :) MEN nångång iframtiden är det inte
såhär lyx. När jag börjar studera vidare, kanske skaffar nytt jobb.. Då blir det nog morgon väckningar.
I februari när jag flyttade hit så jobbade jag ju mån-fre morgonpass. Och då fick jag dra tidigt!
Tog längre tid till jobbet och byta tåg fick jag göra vid slussen..

Missade två arbetsdagar under helgen. Blev magsjuk i lördags och var borta lör&sön, igår hade jag ledigt.
Usch fyyy.. Kai hade det i torsdags och jag tog ju vitpepparkorn i mig (De ska tydligen hjälpa)
Nixxx.. Jag fick det på lördagmorgon och hela dagen var en pina. Kunde inte äta, det enda jag kunde göra var och dricka, och jag drack ju Fanta uta helsikke alltså! hade ont i varenda kroppsdel magen värkte PLUS
att min mens började såklart så magont + ännu mer magont var ju inte kul!

Imån blir det lön! JAG MÅSTE KÖPA EN NY JACKA.. Har ingen höst jacka eller mild vinterjacka.
Så det blir att dra till skärholmen eller något på lördag då och försöka hitta en.
Idag är det kallt endast +8 kvällarna blir ännu kallare och jag börjar frysa om jag inte har en tjocktröja under
min tunna jacka.
Om jag förstod rätt vad jag läste på FB så har det varit 0 grader där i natt/morgonen.. Usch fy.
Sen när jag blir stor och kanske Tjänar bra nångång så sparar jag ihop och tar och flyger till värmen
då det är som kallast här! Men det tror jag knappast att jag har råd med ever!
Men man kan ju drömma..
Dessutom är jag SKIT DÅLIG på att spara pengar ;) Jag kan inte låta bli ibland om jag ser något fint.
Men det var ännu värre när jag bodde hemma hos farsan. Då visste jag att jag har mat på bordet och tak över huvudet. Men nu är det inte så längre, Nu får man betala hyra och köpa mat. Så det blir inte mycket över
till nöjen.
Men.. Nästa månad kommer jag få bättre lön eftersom jag jobbat ganska mycket. Och eftersom jag antingen sitter hemma på mina lediga dagar och sällan orkar släpa mig nånstans eller så jobbar jag så har jag funderat på en kryssning.. Det skulle vara mysigt. Spakryssning eller liknande? aja vi får se nästa månad.

Bye!

-MinnaaPee



MORGONHUMOR :D


Ähh här får ni en seriös bild.. Inte så pigg än..Meeer kaffeee!

 
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: