Tummen Upp!

2013-02-24 / 16:58:47



Jaa.. Vad ska man börja med.. Har inte orkat blogga på några dagar, men i torsdags hade jag ju jobbintervju som gick kanon! Fick jobbet. Så nu har jag två jobb.. Både är finskt hemtjänst, men andra är i älvsjö och andra i stan. Så det blir nog en hel del jobb, men det är ju det jag kom hit till Stockholm för att göra. Jobba!

Massa planer på & ta resor efter sommaren, så jag ska försöka jobba arslet av mig och sedan ha såååå kul!
Resa till Happis ska jag ta efter att jag fått lön och grejer.. En weekend resa till Göteborg ska jag också ta här under våren.. Sedan blir det förhoppningsvis resor efter sommaren. Men det tar vi när det är säkert och bestämt. :) Längtar reeedan! För jag vet att jag kommer ha det så jäkla kul!

Njuter av min lediga dag, imån har jag jobb på det nya stället och tisdag samma sak. Onsdag har jag ledigt.
Sen jobbar jag i stan tors,fre,lör & söndag. Så en ledig dag nästa vecka.. Men jag tycker om mitt jobb så
inte ens jobbig och åka till jobbet. Håller tummarna att nya jobbet ska kännas likadant och att jag trivs..
Och att personalen är trevlig mot mig. Det är det jag oftast är nervös över. Men jag är alltid öppen och glad, så hittils har det inte kommit emot en "bitch" om man säger så. Tycker väldigt mycket om mina arbetskamrater i stan. Tycker faktiskt om dem bäst hittils! Har inte varit där länge, men det klickade direkt.. såå trevliga!
Måste börja kolla lite på sl.se och se vad jag ska ta för buss o grejer till de nya jobbet.. Hoppas jag hittar!
Men det gör jag säkert! När man jobbar inom hemtjänst är det också nervöst och åka iväg första dagen ensam.
Hitta och grejer, man har en tidtabell man ska hinna med så man kommer i tid till klienterna, det är det som stressar mest under första dagarna man jobbar ensam. Känns hopplöst om man inte hittar, man vet inte om man ska skratta eller gråta.. Så var det i början i stan också. Men nu flyter allt på!
Gäller bara att ha tålamod vilket jag i vissa fall inte har...
Men nu ska jag börja göra mig i ordning vid ska nämligen åka till Ikea när här om en stund..

Ojjusteee!! Förra inlägget var ju att jag skulle baka något.. Och jag som inte har bakat tidigare och testade på det nu och gjorde kladdkaka, det blev kanonbra! Kladdkaka&grädde..
Fick 5 av 5 toast!

-MinnaaPee



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: