Fredag

2011-03-11 / 16:55:54
Har nästan ingen lust och blogga men det var så många dagar sen sist och de lilla jag skrev igår.
Men resan till muonio gick bra. Vi åkte på lördag förmiddag och var där sent på eftermiddag för vi var och käka på pizzeria på vägen dit och sen åkte vi och handla så vi har mat när vi kommer dit. Sen chillade vi, hade trevligt, spelade kort och sånt smått & gott. Nästa dag lika så. Vi grilla korv och sånt man oftast gör när man är mitt i skogen. =)
Tredje dagen stack vi och handla lite och käka på olos, tod det lugnt, värmde bastun. Gud så skönt med sån bastu man värmer med ved. Det är inte ofta man bastar i sån bastu. Det är oftast elbastu man bara vrider på så går bastun på.
Sen i tisdags så åkte vi till pallastunturi och åkte slalom & Snowboard. Eftersom vi sov till halv ett och fixade oss segt så han vi bara åka i typ två timmar. Men bättre det än ingenting! Men vet inte om jag hade ens pallat mer. Det var skit väder, blåste som fan och var mulet. Sen på vägen hem åkte vi förbi olos och käkade där igen. Värsta trevlig gubben där som var servitris. kom med mat och frågade vad jag ville ha för dricka oså sa jag lonkero så kom han med en. Frågade inte ens efter leg :P Men eftersom killarna tog några kalla medans vi käkade och dom spelade biljard tänkte han väl att vi var +18 vi med. Sen på onsdag börja vi och städa och eftersom vi var klara med städningen så bestämde vi oss för att åka hem. Låter säkert som en skit tråkig resa när jag skriver det såhär men det finns tusen saker jag har garvat åt och hade de jävligt skojj men det är bara så svårt och skriva ner allting för man vet inte var man ska börja och sånt men en bild säger mer än tusen ord så här har ni några bilder






Nu är jag så hungrig så jag orkar inte ladda upp fler bilder, men det kommer =)

//MinnaaPee

Ps. har hittat en snygging

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: