Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

2011-01-26 / 14:32:03




Mina mål : Mina mål i livet är att gå ut skolan odentligt,forsätta plugga till sjuksköterska. De jag helst vill bli är ambulanssjukvårdare.(Få se hur långt jag kommer) Det skulle vara drömjobbet jag skulle vela ha. Hjälpa människor och vara riktigt duktig med det. Veta allt om sjukdomar och hur man hjälper folk för att bota det och kan säga rakt ut, jag vet inte hur min skolgång skulle ha gått om jag inte valt omvårdnadsprogrammet. Samhälls uch fy. Jag är inte den typen som läser,plugga och skit. Handelsprogrammet. Jag är inte ett dugg intresserad av att jobba med handel. starta eget. Typ firma eller något eller jobba med business i ett kontor eller något. No way!
Sen finns det, It,el och bygg. Sånt som alla killar går i. Innan jag började på omvårdnadsprogrammet hade jag en helt annan bild. Jag trodde att det var mycket mer praktiska saker. Mycket stickande,mätande(puls osv) Men det var så mycket teori hela tiden. Och mycket onördiga ska jag säga. Och jag är inte den enda som tycker det. Vi har nästan blivit lite less på att hela tiden sitta och plugga. Men som sagt. Mina mål är att plugga vidare och jobba med drömjobbet!

Drömmar: Drömmar är då såklart jobba med de man tycker om. Flytta till egen lägenhet. Ta eget ansvar och komma in i vuxen livet. Tjäna egna pengar! Senare i livet vill jag bo i ett rött hus, med två barn, en hund, stor gård, och någon snygging :) Haha låter sååå perfekt så de inte ens kan bli sant. Men alla skrattar säkert nu. Haha vafan tror du ? Jag tror ingenting men de är mina drömmar, vare sig om de går i uppfyllerse eller inte.

Jag tycker inte om och planera min framtid eller något.Man vet aldrig vad som händer. Men mål/drömmar & Önskningar har jag funderat på tidigare också.



Önskningar: Jag önskar att alla nära och kära mår bra och finns här nära. Mycket pengar i framtiden skulle jag inte tacka nej till :) Och att alla har det bra helt enkelt!


Kiss n hugs!
//MinnaaPee
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: