Sommaren är slut

2011-08-10 / 11:15:15
Nu tog sommaren slut.. Regnar och är helt grått.. Uch!! Kort och skit sommar! Eller ja jag har ju haft kul en del också.
Tillexempel pipefest resan var helt awesome liksom! Väntar bara till nästa sommar huhu!! Nu har jag gjort en liten resa iaf.. Jag tar och skriver om resan mer när jag orkar, inte nu :/ Är trött och måste käka snart. Gick och la mig vid halv två i natt och la alarm på kl 07.00 så jag hinner dricka kaffe och käka för jag skulle iväg med Mariannes mamma och kolla hur det går till och fixa bröd och sånt på icamaxi och coop. Imorgon måste jag då gå själv och fixa det. Har lovat och hjälpa henne för hennes mamma fick hinder så jag får någon slant när jag hjälper henne såklart gör jag det då.
Jag idiot hade stängt av alarmet och vid 08.00 ringer hennes mamma och frågar om jag är klar, hade 10min på mig och klä på mig och dra ut.. Haha. Men mitt fel! Imorgon ska jag gå upp 07.00 och vara redo för jag får telefon samtal när som helst mellan 08.00 och 09.30 och då måste jag iväg och vänta på lastbilen som kommer med allt jag ska stoppa på hyllorna.
Är helt deprimerad när jag bara tänker på skolan. Men inte klaga, det är frivilligt så. Vill bara resa bort sista veckan. Jag kollade på billiga resor igår. Fyfasen va sugen jag är på och dra en sista minuten, men har ingen att åka med :( Skulle vara gött och spara så mycket som möjligt och ta en thailands resa typ på höstlovet men ser direkt inte så ljust ut. Jag bara spyr av tanken och vara här i haparanda! Så trött på alla falska människor runt om kring. Jag sitter hemma på dagarna och gör nada! Inte ett piss. Menmen.. livet är inte en dans på rosor kan jag säga. Inte för mig!! Tvärt om.
Just nu iallafall... Jag mår så mycket bättre och vara någon annanstans! Jag vill bara iväg härifrån. Drömmen är ju och sticka härifrån direkt jag gått ut skolan, ta ledigt från skolan ett år och sedan fortsätta med pluggandet. Jag vill inte stanna här, finns ingenting för mig. Absolut inget kan jag säga. Ska jag sitta och mögla i mitt rum resten av livet. aldrig! Jag vill iväg, det enda jag just nu vill mest av allt. Bara sista läsåret går fort vill jag söder ut. Vill ju för fan ha ett liv, och det kan jag ej få i framtiden om jag stannar här. Vill antingen till finland eller sverige, men just nu lutar de mot sverige rejält. Eftersom jag pluggat hela livet i sverige så jag skulle kanske inte klara mig i finsk skola om jag läser på omvårdnadslinjen. Ambulanssjukvårdare är det jag vill jobba med.. Kirurg låter spännande också men.
En dag i taget

Peace!



MinnaaPee


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: