Oulu!

2010-11-06 / 17:32:57
Ganska häftig resa vi gjorde i Oulu fast vi bara var där en natt och övernattade på eden hotell.

Jaa alltså gårdagen började med att niko shussa oss till Kemi tågstation och vi tog tåget till Oulu, Niko och company åkte med bil för niko hade lova shussa andra till Oulu samtidigt så de var lika gärna att vi tog tåg.
Men jävlar det var kallt där borta och fy vad dom var sega och komma dit dom hade hämta folk varit i affärer osv innan dom börja köra till oulu så vi fick vänta två och en halv timma på dom.
Vi sprang runt i affärer så länge dom var öppna med dom var drygt öppna i en halvtimme haha..
Sen käkade vi på makedonken :) och sen börja vo funderna mes Saana vadfan ska vi göra och vart ska vi
ta vägen för de va skit kallt. De fanns inga andra alternativ än och gå och sitta på hesburger och värma sig.
Sen kom Saanas kusin dit med sin kompis och snackade skit me oss en stund och sedan förklarade dom vägen till hotellet vi hade planerat o bo i.
Dåså.. Vi satt i drygt en halv timme utanför hotellet för vi ides inte gå in men sen när vi ringde till Niko så hade dom 20km kvar och köra så då tänkte vi nej nu fan går vi in och sitter.
jag har ingen aning vad dom gjort på vägen men vi satt i en halvtimme inne på hotellet men plötsligt dök dom upp ÄNTLIGEN!! :DD
Men nej så blev det inte vi övernattade inte på hotellet för dem hade bara businessrum och hyra ut men vi hade ju inte råd med såna så vi fick en karta och där fanns det då andra hotell man kunde gå till så efter de gick vi till ett hotell som hette apollo, men icke sa nicke inga platser kvar där heller.
SEN :D gick vi till ett annat och där var de kö så in i helvete så där var alla rum uthyrda redan.
men sen så hittade vi ett hotell nära tågstationen och vi hyrde rummet men de var bara för två för vi hade planerat att vi tar bara tvårums rum och att vi smugglar in dit sen och så blir de billigare för oss alla.
MEN FYFAN så jävla fult och äckligt hotell rum och asså man kan inte beskriva de med ord. Hotell rummet för två kostade 80euro alltså ungefär 800kr
Niko och Tuomas gick och krävde pengarna tillbaka och sa att de måste iväg och hjäpa någon kompis som har fastnat vid någon väg med sin bil att de MÅSTE iväg och hjälpa så dom tyckte lite synd om killarna och gav tillbaka 20 euro, egentligen tänkte dom visst inte ge något alls men Tuomas ville snacka med chefen och han lovade då och ge 20 euro. Alltså förlorade vi 600 spänn.
Efter de tänkte vi att vi bara har ett alternativ kvar. Eden hotell då.
Jag ringde broshan för har har varit där nån helg sen om hade hade någon aning om priser.
Men eden är ju ett par kilometer från stan så vi ville som helst inte åka dit och tillbaka om vi inte tar stället. Så vi fick tag på numret och ringde dit och frågade om priser osv. Vi hyrde på ett rum till två pers.
Alltså Niko & Tuomas då. Dom checkade inte och gick in i rummet och tog våra saker och kom med nyckeln till oss och vi gick efter, efter en stund då stack vi med taxin till stan och checka läget och vad som händer. Vi var i stan då och blev hungriga och stack igen till makedonken och åt. Jori en kompis till oss eller mer åt Niko & Tuomas kom med och fy sjutton vad vi skrattade han hade då druckigt lite och gick och fråga numret från flickan som jobbade vid kassan och skumade. Sen var klockan så pass mycket så vi bestämde oss för att dra till hotellet med taxin.
Killarna hade två nycklar dom gav ena till Saana och Tuomas och andra till mig och Niko som att vi inte går alla tillsammans till rummet att vi går som en stund efter.
Vi satt och snacka skit en stund då i rummet innan vi gick och la oss.
Killarna gick till frukosten som ingår i priset och jag var vrålhungrig och Jag och Saana sa då att smuggla lite bröd eller något hit.
När dom kom så hade dom TVÅ BALLERINA KEX. Haha dom kunde inte ta med något för det var någon som tydligen hade stirrat på dom. (Inte konstigt)
En stund efter så checkade killarna ut för nyckeln ska ges tillbaka kl 12.00 så hade dom sett mig och Saana från kamerabevakningen och krävde pengar från oss så killarna fick betala eftersom vi redan stog ute. Men tur så var det bara 11 euro från båda två.
Men vi hade ju såklart betalat från hotellrummet tidigare också. Hotell rummet kostade för två då 1200 och delat på 4 så blir de ju 300kr. Så 300kr plus 11euro ingen billig övernattning men vafan jag hade kul och pengarna hade annars gått till något helt onördigt kläder,mat,skit eller något :)
Så ångrar ingenting.
Sen var det tid och åkt hemåt eller till stan och käka och köra oss till tågstationen eftersom Niko tänkte stanna och köra hem först imån.
Men han bestämde sig för att ändå köra hem idag med oss.
Men det tog inte LÄNGE så lossna avgasröret och släpade efter och fy vad pinsamt men tur så satt jag och Saana bak och hade tonade rutor vid oss :D
ALLA precis alla stirrade och vissa pekade och småbarn höll för öronen när vi körde förbi.
Vi käkade frukost på makedonken IGEN :D
Sen började vi köra mot Torneå de hjälptes inte, vi körde med avgasröret släpandes till torneå
och de var inte roligt. Sån jävla ljud som den släppte eftersom den släpades efter huhu.
Men när vi kom till Simo så låssnade avgasröret helt och killarna tog med några delar och sen lät bilen som en rallybil. Vi har asgarvat och sovit och skit på vägen hem.
Kan inte klaga! Jag hade kul i helg eller jag fredag/lördag. Man har garvat och massa.
Tack för trevlig sällskap ! =)

EDEN HOTELL

Ingen ford på våran gård inte! :)